Sportoljunk a jelenlegi körülmények között is » Lélekélettan
4

Sportoljunk a jelenlegi körülmények között is

– avagy, miért ne beszéld le magad a rendszeres mozgásról

Mostanság nehezítettek a körülmények a sportolást illetően is, hiszen az edző- és tornatermek, uszodák a vírushelyzet intézkedései miatt sokaknak nem állnak rendelkezésére. Ez okozhat egy újabb konfliktushelyzetet, ha nem vagyunk elég nyitottak az új lehetőségek kipróbálására. A nyitottságot persze nem lehet csak úgy bekapcsolni, ha szükség van rá, de dolgozhatunk az elérésén. A testmozgás területén is sok előnyünk származhat belőle, hiszen a rendszeres, jól végzett sport igen jótékonyan hat sok életfolyamatunkra, melyek támogatják egészségünket, gyógyulási folyamatainkat.A kellő rugalmasság azért is fontos, mert nehezített helyzetekre általa könnyebben megoldást találunk, így jócskán lerövidíthetjük a stresszes állapotaink hosszát, amelyek viszont ellenkező esetben negatívan hatnak az egészségi állapotunkra.

A különböző korlátozások többnyire rossz érzéseket váltanak ki belőlünk, hiszen ilyenkor úgy véljük, valamit elveszítünk általuk. Például a témánknál maradva, a sportkörben lévő sporttársi kapcsolódásainkat, a velük végzett mozgás örömeit, izgalmait, a biztonságos hovatartozást, a szakszerű edzésvezetést, az otthonról való kimozdulás lehetőségét… Ezek a fontosságok sok embert motiválnak a mozgásra. A sportkérdőívek kiértékelése alapján, a társaságban végzett mozgás a válaszadók majdnem felének (45.7%) fontos. Hiszen egy jó csoport motivációt, húzóerőt ad a kisebb-nagyobb kihívásokhoz, könnyebb elindulni otthonról, ha a velük való találkozásra gondolunk, általuk könnyebben ki tudunk kapcsolni a mindennapi gondjainkból.

A korlátozó körülmények segítenek felismerni,

milyen meggyőződéseink miatt ragadunk a korlátozottság érzésébe. Miért nem tudunk nyitni más mozgáslehetőségek felé? Elgondolkozhatunk, hogy mi is motivált valóban eddig minket?

Rávezethetnek egy korlátozás mentes terület, a természet csodás előnyeire, ahol a leghatékonyabban fejtheti ki a testmozgás áldásos hatásait. Az itt végzett séta, kirándulások, nordic walking, kocogás, terepfutás, túrázás, lovaglás, síelés … mindenki számára elérhető. Kipróbálhatjuk magunkat bármelyikben, fittségi állapotunknak, érdeklődésünknek megfelelően, és nem kell lemondanunk a baráti társaságról sem. A természetben való rendszeres tartózkodás, mozgás, a téli, hideg időszakban talán nem mindenkinek elég komfortos, de ne feledjük el, ez a természetes közegünk, és őt választva igen sokmindent megtanulhatunk általa magunkról. Ezek a tudatos ismeretek és tapasztalatok pedig hozzájárulnak az egyre rugalmasabb hozzáállásunk minél gyorsabb kialakításához. Emlékszel a természet első törvényére?

"A legjobban alkalmazkodni tudó egyedek élnek túl."

Ne késlekedjetek tehát felkutatni az új lehetőségeket, a kiválasztott mozgás és a hozzá szükséges tudnivalók elsajátítását. Invitáljátok edzőtársaitokat, barátaitokat, fogjatok bele, és élvezzétek az élet lehetőségeit!

Pindrok Beáta
 

  • Éva Mária Laukó szerint:

    És mit csináljon, aki nem tud túrázni, és csak a vízben tud kielégítően mozogni, rekreálódni, gyógyulni, mert az egészségi állapota, a mozgáskorlátozottsága nem enged egyéb nehezített mozgásokat? És enélkül teljesen leépül, a keringése egyre romlik, és a mozgása egyre fájdalmasabbá válik. És így kell dolgoznia. 53 év kőkemény munkája megy tönkre 🙁 És az ember nem tud megoldást, ami az úszást helyettesíti. ????

  • Tímea szerint:

    Kedves Beáta! Célirányosan hol kérhetünk segítséget? Jó ideje tanulmányozom írásaikat, videóikat, de nehezen jutunk előrébb. (Bal fül, cholesteatoma)

    • Pindrok Beáta szerint:

      Kedves Tímea, a kapcsolat menüpont alatt találja az elérhetőségeinket, Újmedicinás kérdésekben Józsefet javaslom megkeresni. Illetve szeretettel várjuk Zoom-os beszélgetéseinkre.

  • >